Eläinvalokuvaus vaatii työtä!Maanantai 19.6.2017 - -Esko Erkkilä- Nautaeläinten mainoskuvaamisessa on ripaus valokuvaajan taitoa, mutta enimmiltään kyse on valokuvaajan kärsivällisyydestä ja selkeästä bisneksestä.
Lehmien, sonnien ja jopa hiehojen mainoskuvaamisella on selkeä tilaisuus, sillä hyvät jalostuseläimet antavat omistajilleen mahdollisuuden tehdä hyvän tilin omistamillaan eläimillä.
Onnistuneet valokuvat myynnissä olevista eläimistä ovat tärkeä osa-alue, kun omistajat pyrkivät hyödyntämään eläimen arvon.
Tässä muutamia kuvia, kun eräästä hiehosta otettiin mainoskuvia Farmari-näyttelyssä Seinäjoella 16.6.2017:
Tarkoituksena oli saada hyvä myyntikuva hiehosta ja valkoasuisesta pojasta.
Hiehon asettelua paikalleen. Oleellista kuvauksessa on se, että etujalkojen alla on muusta maastosta korkeammalla oleva teline, sillä näin eläimelle saadaan ylväs asento.
Hiehon pään pitää olla ylväästi ylöspäinen ja se saavutetaan, kun hieholle annetaan maittavia herkkupaloja ja ”herkkupalaämpäriä” näytetään hieholle riittävän korkealle.
Muuten hyvä, mutta poika ei osaa katsoa kohti kameraa ja herkkupalaämpärin tarjoaja on liian lähellä hiehoa!
Nyt poika hyvin, mutta hieholla hieman väkinäinen asento ja hännänasentajan käsi liian lähellä hiehoa.
Ehkä ne oikeat asennot ja kuvakulmat lopulta löytyivät, jotta kuvaaja pystyi kirjoittamaan muutaman satasen kuvauspalkkion!
Näin se menee!
-Esko Erkkilä- |
Avainsanat: eläinten valokuvaaminen, eläinten mainoskuvaaminn, hieho, maatalousnäyttelykuvaaminen, |