Osuva kylkiäinen vauhdittaa päätuotteen menekkiä!
Torstai 4.8.2022 - -Esko Erkkilä-
Työnantajani Rehuraisio Oy toi joskus – taisi olla 1980-lukua – markkinoille kivennäisrehut ja ne olivat kivennäismarkkinoilla käänteentekevä tuoteperhe, sillä ne sisälsivät kivennäisraaka-aineiden lisäksi myös orgaanista ainetta.
Bisnesmielessä oivallus oli erinomainen ja Mellit laittoivat kivennäismarkkinat uusjakoon.
Kivennäisiä markkinoitiin uusilla markkinointikeinoilla ja eräs näistä keinoista olivat erilaiset kylkiäiset.
Olin joskus ajelemassa Helsingistä asiakastapaamisesta työkaverini Raimo Lempiäisen kanssa ja poikkesimme Riihimäen Lasi Oy:n myymälään, josko sieltä löytäisimme erilaisen Melli-kylkiäistuotteen.
Löysimme myymälästä meitä miellyttävän juomalasin, josta pienellä fiksaamisella saisi oivallisen kylkiäisen.
Riihimäen Lasi Oy:n markkinointihenkilöt olivat aktiivisia ja yhteistyömme tuloksena syntyi Melli-juomalasisarja, joka lopulta osoittautui jymymenestykseksi.
Muistelen lämmöllä Melli-juomalasisarjaa ja sen vahvaa merkitystä tuon kivennäissarjan markkinoinnissa!
-Esko Erkkilä-
|