Turhaan minä isän kengille nauroin!
Keskiviikko 3.6.2026 - -Esko Erkkilä-
Taisipa olla 1945, kun vanhempani kävivät vihillä ja isäni muisti vielä 1960- ja 1970-luvuilla ”mainostaa ja rehvastella” vihkikenkiään, jotka olivat siis palvelleet isäni juhlakenkinä 25-, jopa 30-vuotta!
Ihmettelin ja ehkä hieman häpesinkin, että hän noin vanhoja kenkiä toi esille.
***********
En silloin osannut ajatellakaan, että minun vihkikenkäni löisivät isäni ”ennätyksen”, mutta niin vaan on käynyt…
…sillä…
…viime viikonvaihteessa Iiriksen ylioppilasjuhlissa minulla oli jalassani…

…vihkikenkäni vuodelta 1974 eli niillä on ikää n. kolmen kuukauden kuluttua 52-vuotta!
-Esko Erkkilä-
|