Kysymys, jota en haluaisi myyjältä kuulla!Maanantai 19.2.2018 - -Esko Erkkilä- Melkein kaikki jakelutiet ja kauppaketjut ovat kehitelleet itselleen erilaisia kanta-asiakasohjelmia tai bonussysteemejä.
Molemmat systeemit asettavat asiakkaat eriarvoiseen asemaan ja yleensä ilman, että asiakkaalle ei aiheudu ”kanta-asiakasasemastaan” mitään kustannuksia.
Ymmärrä kanta-asiakasohjelmat, joiden piiriin päästäkseen asiakkaan täytyy täyttää tietyt kriteerit sekä maksaa tästä asemastaan jotain.
Viimeksi eilen jouduin jälleen kerran vihaani nostattaneeseen tilanteeseen, kun ostin Pirkkalan Motonet´stä pyyhkijänsulat.
Ostokseni maksoi hieman yli kolmekymmentä euroa ja maksun hetkellä myyjä tiedusteli, että onko minulla kanta-asiakaskortti. Minulla ei sitä ole ja silloin heti tiesinkin, että maksoin pyyhkijänsulistani muutaman euron verran ylimääräistä pirunkyytirahaa.
Olen aikaisemminkin saanut kohdata Motonetissä saman kysymyksen ja sen vuoksi siirryinkin lähellä sijaitsevan Isojoen Konehalli Oy:n asiakkaaksi, mutta petyin, sillä myös Isojoen Konehallin kassoilla kysytään kanta-asiakaskorttia!
Suo siellä, vetelä täällä!
-Esko Erkkilä- |
Avainsanat: Kanta-asiakasohj<elmat, bonusohjelmat, Motonet, Isojoen konehalli, |