Eläkeliiton Hämeenkyrön yhdistys järjesti toukosiunauksen Viljakkalassa Koivuniemen pellolla!Maanantai 18.5.2026 - -Esko Erkkilä- Kylvöjen siunaaminen eli toukosiunaus on eräs Eläkeliiton paikallisyhdistysten perinteisistä keväisistä tapahtumista ja Eläkeliiton Hämeenkyrön yhdistys järjesti sen viime lauantaina Viljakkalassa Ville Koivuniemen tilalla.Ville on monen muun ohella kotitilani vuokramies!************Toukosiunaushartaus aloitettiin yhdistyksen varapuheenjohtaja Hannu Valkaman (toinen oikealta) sekä Villen tervehdyksillä ja sen jälkeen ”Soi kunniaksi Luojan” –virrenveisuulla.Villen kylvövakassa olleet siemenet siunasi Hämeenkyrön seurakunnan seurakuntapastori Tiina Sampakoski ja……sen jälkeen Ville kylvi siunatut jyvät kotipeltoonsa!Toukosiunaustilaisuuden lopuksi Eläkeliiton Pirkanmaan piirin puheenjohtaja Timo Leppäkoski – alun perin samasta Hanhijärven koulupiiristä Viljakkalasta kuten minäkin – kätteli Villeä ja toivotteli hyvää kasvuonnea viljoille!-Esko Erkkilä- |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Eläkeliiton Hämeenkyrön yhdistys järjesti toukosiunauksen Viljakkalassa Koivuniemen pellolla!, Eläkeliitto, Toukosiunaus, Kylvöjen siunaaminen, Hämeenkyrön seurakunta, Seurakuntapastori Tiina Sampakoski, Eläkeliiton Pirkanmaan piirin puheenjohtaja, |
Eläkeliitto on aktiivinen toukosiunauksen toimittajanaTiistai 13.5.2025 - -Esko Erkkilä- Olen ollut toistakymmentä vuotta aktiivinen toimija Eläkeliitossa, mutta vasta eilen sain olla ensimmäisen kerran mukana, kun Eläkeliitto järjesti toukosiunauksen.Kyseessä oli Eläkeliiton Hämeenkyrön yhdistyksen ja Hämeenkyrön seurakunnan yhdessä järjestämä……tilaisuus Raimo ja Raija Mäensivun tilalla Hämeenkyrön Lavajärvellä.Pastori Anu Mätäsniemen johdolla tilaisuus aloitettiin virrenveisuulla ja isäntä Raimo Mäensivu musiikkimiehenä antoi sivustatukea.Rajanaapurini ja yhdistyksen hallituksen jäsen Pasi Alakomi avasi tilaisuuden.Isäntä Raimo Mäensivu piti mielenkiintoisen talon esittelyn ja esitti tervehdyksen.Eläkeliiton Hämeenkyrön yhdistyksen sihteeri Leila Koskinen luki Psalmin 65 jakeet 10 – 14.Pastori Anu Mätäsniemi siunasi talon isännän kylvinvakassa olleet jyvät ja sen jälkeen……isäntä kylvi siunatut jyvät kaksinkäsin kylvönä peltoon.Hannu Valkama luovutti isäntäparille muistopensaan tästä tilaisuudesta.Raija-emäntä tarjosi vieraille kahvit Parvipuodissa hienon tilaisuuden lopuksi!*****************Kiitokset Eläkeliiton Hämeenkyrön yhdistykselle ja Hämeenkyrön seurakunnalle mieliinpainuneesta tilaisuudesta!
-Esko Erkkilä- |
|
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Eläkeliitto on aktiivinen toukosiunauksen toimittajana, toukosiunaus, Eläkeliiton Hämeenkyrön yhdistys, Hämeenkyrön seurakunta, Hämeenkyrön Lavajärvi, pastori Anu Mätäsniemi, |