Yhteystiedot

Esko Erkkilä
Ruokomäenkatu 32
33840 Tampere
050 556 4878

Pikakysely

Mitä pidät uusista kotisivuistamme?

Maanmittauslaitos osaa asiakaspalvelun!

Maanantai 13.2.2023 - -Esko Erkkilä-

Majajärven yksityistien toimitsijamiehenä olen parin viime viikon aikana joutunut asioimaan Maanmittauslaitoksen kanssa.

 

Vaikka Maanmittauslaitos on Suomen valtion omistama, on sieltä saamani palvelu ylittänyt laadukkaimmankin yksityisen toimijan palvelukyvyn.

 

Yksityistiemme pankki halusi palvelupakettinsa kokoamiseksi yksityistiestämme kiinteistörekisteriotteen ja onneksi olin säilyttänyt vuonna 2019 Maanmittauslaitokselle ilmoittamani tiekunnan yhteystiedot ja erityisesti yksityistiemme yksilöllisen käyttöoikeustunnuksen.

 

 

Käyttöoikeustunnuksen avulla Maanmittauslaitoksen puhelimeen vastannut henkilö toimitti minulle sähköisesti tarvitsemani tiedot ja ilahduttavaa oli se, että palvelu maksoi ainoastaan 18,00 euroa!

 

 

********************

 

 

Positiivisesta kokemuksesta rohkaistuneena lähdin muutaman päivän kuluttua selvittämään yksityistiemme erään osakkaan yhteystietoja, jotka minulta puuttuivat.

 

Tämä selvittely oli hieman haastavampaa, mutta karttoja tutkailemalla asia selvisi ja nyt yksityistiemme osakkaiden yhteystiedot ovat tiedossani – vaikka tämän seikan selvittely vei vartin verran aikaa, niin hommasta ei tullut meille mitään kuluja!

 

 

Kiitokset Maanmittauslaitokselle tehokkaasta, ystävällisestä sekä asiantuntevasta asiakaspalvelusta!

 

 

 
-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Maanmittauslaitos osaa asiakaspalvelun!, Maanmittauslaitos, Ote kiinteistötietojärjestelmästä, kiinteistörekisteriote, käyttöoikeusyksikkö, yksityistien käyttöoikeusyksikön osat, käyttöoikeusyksikkötunnus, Majajärven yksityistie, Viljakkala,

Tampereen verotoimistossa osataan asiakaspalvelu!

Torstai 5.1.2023 - -Esko Erkkilä-

Teetimme viime vuonna omakotitalomme viemärijärjestelmän täystarkastuksen ja siitä kertyi kotitalousvähennykseen oikeuttavaa verovähennysoikeutta melkoisen paljon.

 

IMG_6906.JPG

 

Kotitalousvähennykseen oikeuttavat asiakirjat toimitin henkilökohtaisella käynnillä Tampereen verotoimistoon vasta eilen.

 

Sain kertakaikkiaan hienoa asiakaspalvelua!

 

Virkailija tuli heti avukseni, kun aloin näpelöidä ajanvarausapparaattia.

 

Kuultuaan asiani hän kävi tulostamassa tarvittavan lomakkeen ja niin sitten hänen ohjauksellaan täytinkin tarvittavan lomakkeen.

 

Yksi tarvittava tieto oli työn maksupäivä ja kun sitä tietoa ei minulla ollut mukanani, niin se jäi kotitehtäväkseni.

 

Jotta palvelu olisi ollut täydellistä, niin virkailija kävi vielä noutamassa palautuskirjekuoren ja antoi sen minulle!

 

Kylläpä oli miellyttävä kokemus käydä verotoimistossa!

 

 

-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Tampereen verotoimistossa osataan asiakaspalvelu!Tampereen verotoimistossa osataan asiakaspalvelu!, Verotoimisto, Tampereen verotoimisto, www, vero.fi, kotitalousvähennys,

Asiakaspalvelutehtävät koulivat kykyä sanoa asiat positiivisesti!

Maanantai 21.11.2022 - -Esko Erkkilä-

Olen jo pidempään pohdiskellut liian monien ihmisten tapaa sanoa – jopa möläytellä – asioita luotaantyöntävästi.

 

Politiikan parissa pyörivien osalta tuo luotaantyöntävä tapa sanoa asiat on varsin yleistä. Onneksi äänestäjät ja lähimmät yhteisökaverit osoittavat näille henkilöille ”kaapin paikan” ja jonkin ajan kuluttua nuo ilmapiirin myrkyttäjät osaavat itsekin huomata asian ja luopuvat vastuutehtävistään.

 

Tässäkin pätee vanha suomalainen viisaus eli:

”Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!”

 

Ei minulla tänään muuta!

 

 

-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Asiakaspalvelutehtävät koulivat kykyä sanoa asiat positiivisesti!, työympäristön ilmapiirin myrkyttäjät, Ilmapiirin myrkyttäjät järjestöelämässä, Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!,

Miksi yrityksen kannattaa ylläpitää asiakaspalvelunumeroaan asiakkaiden karkottamiseen?

Torstai 31.10.2019 - -Esko Erkkilä-

Keskustan Tampereen kunnallisjärjestö osallistuu jokaisen kuukauden ensimmäisenä arkimaanantaina Tampereen Torikauppiasyhdistyksen järjestämille Maanantaimarkkinoille Tampereen Keskustorilla.
 
 
Paikalla on Keskustan luottamushenkilöitä keskustelemassa tamperelaisten ja myös maakunnan väen kanssa ajankohtaisista poliittisista kysymyksistä.
 
 
Tarjoamme toritilaisuudessa kahvia, jota keitämme kahdella Bartscher-perkolaattorilla eli tuoretta kahvia on aina saatavilla.
 
 
Perkolaattorit ovat toimintavarmoja laitteita, mutta niiden nousuputki rikkoutuu joskus ja sen vuoksi nousuputkia pitää aina olla varastossa.
 
 
Meillä ei tällä hetkellä ole nousuputkea – hinnaltaan n. 20 euroa – varaosana ja sen vuoksi eilen tilasinkin niitä varastoon tulevia tarpeita varten.
 
 

***************


 
 
Erehdyin soittamaan Forssan Huoltopalvelu Oy:n asiakaspalvelunumeroon, mutta sieltä todettiin yks´kantaan, että heillä ei ole puhelinmyyntiä!

 

Osoite Sähkoposti Puhelin
Forssan Huoltopalvelu Oy forssan@huoltopalvelu.com Asiakaspalvelu 010-5045810
Myymälä: Salkokatu 1, 30100 Forssa Yhteydenottolomake Kodinkonehuolto 010-5045811
Ma 08.30 - 17.00, ti-pe 08.30 - 16.30   Whatsapp 0400772249
Postiosoite: PL 50, 30101 Forssa

 

Totean, että Forssan Huoltopalvelu Oy:n ilmoittama asiakaspalvelunumero onkin tarkoitettu asiakkaiden karkottamiseen!

 

 

****************

 

 

No, hätä ei ollut kuitenkaan kummoinenkaan, sillä soitin Pokerpool Oy:n puhelinnumeroon, jossa ystävällinen ja asiantunteva mieshenkilö halusi palvella minua.

Näin Pokerpool Oy kertoo itsestään:

 

Pokerpool Oy on monipuolinen ammattikeittiön tavaratalo
Pokerpool Oy toimittaa suurkeittiö- ja ravintolalaitteet varaosineen nopeasti ja luotettavasti koko maahan. Tarjoamme edulliset hinnat ja nopeat toimitukset jopa seuraavaksi päiväksi. Astu sisään kattavaan ammattikeittiön tavarataloon!
 
Laajaan tuotevalikoimaamme kuuluvat esimerkiksi perkolaattorit, kylmävetolaatikostot sekä monet muut suurkeittiö- ja ravintolalaitteet. Tutustu monipuoliseen valikoimaan kotisivuillamme!  
Kauttamme saat myös varaosat ja lisätarvikkeet myymiimme ravintola- ja suurkeittiölaitteisiin.
 
Tee tilauksesi puhelimitse tai tämän sivun yhteydenottolomakkeella. Voit myös kysyä lisätietoja tai jättää lomakkeella yhteydenottopyynnön, niin me otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
Pokerpool Oy
Puh. 040 093 2447
 

***************

 

Kiitän Pokerpool Oy:tä miellyttävästä asiakaspalvelusta ja uskon sekä toivon sen pärjäävän markkinoilla tulevaisuudessakin!

 

-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Asiakaspalvelu, Forssan Huoltopalvelu Oy, Pokerpool Oy, yritykset unohtavat puhelimitse asioivat asiakkaat, perkolaattori, Bartscher-perkolaattori, Bartscher,

Miksi kuitin antaminen on niin vaikeaa?

Torstai 21.1.2016 - -Esko Erkkilä-

Me suomalaiset valitamme usein, että lomamatkoillamme etelässä emme saa ostoksistamme kuitteja.

 

 

Näin asia useasti saattaakin olla, mutta melkoisen vaikeaa kuitin saaminen on Suomessakin monessa paikassa.

 

 

Marketeissa kassat on opetettu antamaan asiakkaille kuitti ja ilahduttavan monesti kassakuitin antaminen tapahtuu hymyillen – kiitos siitä S- ja K-ryhmille, joille annan tunnustusta harvoin.

 

On ihmeellistä, että Alkon myymälöissä kuitin saaminen ilman pyytämistä on harvinaista – luulevatko Alkon myyjät edelleen, että he ovat jotain ylempää kastia!

 

 

Alkossa ”pyytämistä” ei toki useinkaan tarvitse tehdä sanallisesti, sillä käden ojennettuna pitäminen sentään riittää.

 

 

Erityisen vaikeaa ja haasteellista on Alkossa saada kuitti, jos on liikkeellä työvaatteissa – juuri tämä osoittaa, että Alkon myyjät kokevat olevansa ”ylempää kastia”.

 

 

Myös se, että olet palauttanut tyhjiä pulloja Alkon ja viereisen marketin yhteiseen pullonpalautusautomaattiin ja tarjoat ”osamaksuksi” pullonpalautuskuittia, saa aikaan sen, että ilman pyytämistä et saa kassakuittia.

 

 

Ostoskorin sisältö vaikuttaa myös siihen, että saako Alkosta kuitin pyytämättä.  Pari viinipulloa tekee ”eetvarttia”, sillä jos niitä on ostoskorissa, niin kuitti irtoaa ilman anelemista.

 

 

Auta armias, sitä, joka ostaa vain jallupullon tai pienen pullon vodkaa, niin onhan ihme, jos kuitti tulee pyytämättä.

 

 

Joskus, kun kuitin saaminen on erityisen tiukassa, tapaan kommentoida myyjälle, että en hyväksy pimeää kauppaa edes Alkolle!

**************

 

 

Toimitin luonnoskopion tästä jutustani Alkon johdolle jo 29.12.2015 – seuratkaahan, että muuttuuko Alkossa ostokuitin antamiskäytäntö vuonna 2016!

 

 

Pyysin reklamaationi palautetta, saa nähdä, että saanko!

 

 

Veikkaan, että mahdollisessa palautteessa runoillaan jotenkin tähän suuntaan:

 

 

*********************

 

 

Kiitoksia palautteestanne.  Ostokuitin antaminen asiakkaalle kuuluu Alkon ohjeistukseen.  Olemme Alkossa havainneet, että ainoastaan osa asiakkaistamme haluaa ostoksistaan ostokuitin, mutta pyrimme siihen, että ostokuittia aina tarjotaan pyytämättä.

 

 

Kiitämme vielä kerran palautteestanne ja tulemme jälleen kerran muistuttamaan henkilökuntaamme siitä, että ostokuittia pitää aina tarjota asiakkaalle.

 

 

********************

 

Saapa nähdä, että millaisen palautteen saan!

 

 

 

-Esko Erkkilä-

1 kommentti . Avainsanat: miksi ostoksesta ei saa kuittia? Alko ei anna ostoksista kuittia pyytämättä, Alkon asiakaspalvelu, Alko, pimeä kauppa, kuititon kauppa,