Yhteystiedot

Esko Erkkilä
Ruokomäenkatu 32
33840 Tampere
050 556 4878

Pikakysely

Mitä pidät uusista kotisivuistamme?

Nopea laskutus on kaikkien etu

Tiistai 27.6.2017 - -Esko Erkkilä-

Käytän tässä jutussani esimerkkiyrityksenä Ikaalisten Matkatoimisto Oy:tä ja käytän sitä sen vuoksi, että sieltä laskutus tapahtuu nopeasti.

 

 

Nopea laskutus on kaikkien etu ja sen vuoksi arvostan Ikaalisten Matkatoimiston toimintaa.

 

 

Jos tänään tilaat matkan Ikaalisten Matkatoimistolta, niin viimeistään ylihuomenna postilaatikossasi tai sähköpostissasi on lasku matkasta - hyvä niin!

 

 

En ole varmaan ainoa, joka on anellut laskua sellaiselta tavarantoimittajalta/palveluntuottajalta, jonka laskua joutuu odottamaan.

 

 

On suorastaan ihmeellistä, että liian monet yrittäjät laiminlyövät laskun lähettämisen ajoissa.  Toisaalta he valittavat heikkoa kannattavaisuutta, mutta samaan aikaan viivyttelevät laskun lähettämisessä.

 

 

Laskun lähettäminen ja siihen merkitty eräpäivä ovat kokonaan kaksi eri asiaa ja sen haluaisin yrittäjien muistavan.

**************

 

Työelämässä minä ja alaiseni sopivat lukemattomia kampanjoita, joihin kuului työnantajani lupaama ”sponsorointiosuus”.  Jos kyseessä oli esimerkiksi yksityinen K-maatalousyrittäjä, jossa laskutuksen hoiti perheyrityksen vaimo, niin laskutus tuli ajallaan ja nopeasti.  Jos taas kyseessä oli osuustoiminnallinen yritys, jossa vastuuta ei ole kenelläkään, niin laskua olisi saanut odottaa iäisyyspäivään saakka.

 

 

Yksityiselämässä harmittavat nuo laskutuksen viivyttelijät, sillä minulla ja muilla useinkin on kyse siitä, että laskut voidaan maksaa tietyn verotusvuoden aikana, jotta ne olisi mahdollista kirjata kyseisen verotusvuoden kuluiksi.

 

 

Peräänkuulutan tavarantoimittajilta ja palveluntuottajilta nopeaa laskutusta, sillä se on kaikkien etu!

 

 

 

-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: nopea laskutus, laskutus, K-maatalouskauppa, osuustoiminnallinen yritys, viivästynyt laskutus, laskutuspäivä, eräpäivä, Ikaalisten Matkatoimisto,

Miten lisähoitojen ostaminen voi vähentää peruspakettiin kuuluvien hoitojen määrää?

Perjantai 2.10.2015 - -Esko Erkkilä-

Viron kylpylät ja niissä tarjottavat kylpylähoidot ovat saaneet suomalaisten suuren suosion.

 

Olen Rouvan kanssa käynyt kuluneiden vuosien aikana monia kertoja virolaisissa kylpylöissä ja olemme saaneet asiallista kohtelua. Yleensä olemme viettäneet kylpylöissä viikon jaksoja, joten kokemusta on kertynyt.

 

 

Vietimme elokuun lopulla tuttavapariskunnan kanssa kylpyläviikon Saarenmaan Kuressaaressa Grand Rose SPA Hotellissa.

 

 

Kylpyläviikko sujui mukavasti, mutta se jätti varjon kylpyläviikkoomme, että seurueemme naisten ostamat extra-hoidot yritettiin hoitaa kylpylän toimesta siten, että extra-hoidot olisivat vähentäneet matkan hintaan kuuluvien normaalien hoitojen määrää!

 

 

Käsittämätön ajatus, että extra-ostokset – jotka maksoivat n. sata euroa – olisivat vähentäneet kylpyläviikon hintaan kuuluvien hoitojen määrää.

 

 

Olimme Ikaalisten Matkatoimiston järjestämällä matkalla ja on luonnollista, että Rouva teki asiaankuuluvan reklamaation hotelliimme, hoidot määränneelle lääkärille sekä Ikaalisten Matkatoimistolle.

 

 

Hoidot määrännyt kylpylän lääkäri oli yhteydessä ”ylemmälle taholle” ja tuli viimeinkin järkiinsä.

 

 

Lääkäri oli lomaviikkomme loppuajan katuvainen toiminnastaan ja pyysi Rouvalta anteeksi menettelyään.

 

 

Jutun opetus on se. että kylpylävieraiden on pidettävä kiinni oikeuksistaan ja puututtava välittömästi niihin välistävetoyrityksiin, joita kylpylät ja niiden lääkärit yrittävät.

 

 

-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Grand Rose SPA Hotelli, Grand Rose SPA Hotelli Kuressaari, Grand Rose SPA Hotelli Sarenmaa, Saarenmaa, Kuressaari, Ikaalisten Matkatoimisto, kylpylähoidot, reklamaatio kylpylähoidoista,

Kuressaaren Matkailuneuvontapisteen tarjoamat taksipalvelut kannattaa hyödyntää

Perjantai 4.9.2015 - -Esko Erkkilä-

Olen kuluneiden viidentoista…kahdenkymmenen vuoden aikana käynyt Rouvan kanssa lähes kaikissa Viron kylpylöissä viikon kylpylälomalla.

 

 

Yleensä kylpyläviikon aikana matkanjärjestäjä tarjoaa useita mahdollisuuksia lisämaksullisiin retkiin.

 

 

Viime aikoina asiakkaiden kiinnostus lisämaksullisiin retkiin on hiipunut ja niitä ei yleensä järjestetä vajavaisen kysynnän vuoksi.  On valitettavaa, että suomalaiset matkanjärjestäjät kuitenkin mainostavat lisämaksullisia retkiä, vaikka todennäköisesti tietävätkin, että riittävää kiinnostusta retkiin ei ole ja sen vuoksi retket eivät toteudu.

 

 

Kohdistan tässä moittivan katseeni Ikaalisten Matkatoimistoon, joka esitteissään mainostaa lisämaksullisia retkiä vaikka varmasti tietää, että ne eivät pääsääntöisesti toteudu.

 

 

 

 

Kuressaaren Matkailuneuvonta

 

 

Kuressaaren Matkailutoimisto on tarttunut ns. härkää sarvista ja on sopinut ”Arensburg Takso” –yrityksen kanssa edullisista kiinteähintaisista taksimatkoista eri puolille Saarenmaata.

 

 

Tarjolla on 37 erilaista taksimatkaa eri kohteisiin Saarenmaalla ja taksimatkojen hinnat ovat suomalaisen mittapuun mukaan edullisia.

 

 

Hyödynsimme Rouvan ja tuttavapariskunnan kanssa taksimatkan Kuressaaresta Sörvanniemeen ja takaisin.

 

 

Matkaa kertyi 110 kilometriä ja aikaa kului 2 tuntia 30 minuuttia – matka oli kiinteähintainen 56,40 euroa, mutta maksoimme 15,00 €/henkilö eli taksiyrittäjä sai kyydistämme 60,00 euroa.

 

 

Taksiyrittäjällä oli kohtuullinen suomenkielentaito, joten saimme häneltä matkan edetessä mielenkiintoista lisätietoa Saarenmaasta.

 

 

Täytyy mainita, että samainen yritys – Arensburg Takso – tarjoaa Kuressaaresta taksimatkoja Narvaan hinnalla 430 euroa, Tallinnaan 220 euroa ja mm. Tarttoon 330 euroa eli varsin edullisesti.

 

 

On selvää, että harva suomalainen lähtee Kuressaareen, jotta voi sieltä matkata taksilla Narvaan tai vaikkapa Tarttoon, mutta hintaesimerkit osoittavat taksimatkojen edullisuuden Virossa.

 

 

Pitää tiedostaa, että kolme henkilöä taksin takapenkillä merkitsee hieman ahtautta, mutta edulliset hinnat kompensoivat ahtauden!

 

 

Käyttäkää Kuressaaressa Arensburg Takson palveluita, kun haluatte tutustua edullisesti Saarenmaahan!  Arensburg Takson palvelut saatte Kuressaaren Matkailuneuvonnasta, jossa Teitä palvellaan suomenkielellä!

 

 

-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Saarenmaa, Kuressaari, Kuressaaren Matkailuneuvonta, Arensburg Takso, Ikaalisten Matkatoimisto, saarenmaa2015,

Nokialla yrittäjäpalkinto meni oikeaan osoitteeseen!

Torstai 24.11.2011 - -Esko Erkkilä-

Nokian Yrittäjät ry palkitsi 29.10.2011pidetyssä juhlatilaisuudessa Nokian Vuoden Yrittäjäksi Tuula ja Veli-Heikki Tuovisen.

 

Tuoviset omistavat vuonna 1995 perustamansa Tilausliikenne V-H Tuovinen Oy:n.

 

Omaan perhekuntani kanssa miellyttävää kokemusta Tuovisten toiminnasta matkanjärjestäjänä, sillä matkaamme muutaman kerran vuodessa heidän järjestämillään matkoilla Baltiassa.

 

Tuoviset olivat käsittääkseni ensimmäiset, jotka toivat Tallinnan ja Viron matkoille palvelun, jossa matkalaukut saavat olla merimatkan ajan bussissa. Matkalaukkupalveluun oli muiden matkanjärjestäjien lähdettävä mukaan, sillä matkustajat osaavat arvostaa kyseistä palvelua.

 

Matkojen järjestäminen ja toteuttaminen on tiimityötä. Molemmat yrittäjä-Tuoviset toimivat autojensa kuljettajina ja kolmantena vakiokuljettajana Tuovisella toimii Indrek Korba.

 

Matkustajan on mukavaa asioida Tuovisen toimistossa Eila Laihon kanssa, sillä hänellä asiat ovat hoidossa.

 

Tuovisten yrityksen lisäksi olemme kerran vuodessa Vihdin Liikenteen ja VL-Matkat Oy:n asiakas, kun osallistumme kenraaliluutnantti Pentti Lehtimäen järjestämille matkoille. Viime kesänä perhekuntamme oli mukana kenraalin junailemalla Puolan, Liettuan, Latvian ja Viron matkalla. Baltiaan ja Kaliningradiin olemme matkaamassa ensi kesänä.

 

Tilausliikenne V-H Tuovinen Oy sekä VL-Matkat Oy ovat palvelutasoltaan tasavertaisia ja molempien järjestämille matkoille on mieluisaa osallistua. Molempien matkassa tuntee olevansa vieraana eikä lainkaan maksavana asiakkaana.

 

Myös Ikaalisten Matkatoimisto Oy ja Matkapojat Oy ovat meille tuttuja Viron matkojen järjestäjinä.  Kummatkaan eivät kuitenkaan yllä Tuovisen tai VL-Matkojen tasolle.

 

Ikaalisten Matkatoimiston ja erityisesti Matkapoikien Viron-matkoilla ongelmana on matkalaukkujen kanssa tapahtuva toiminta. Ikaalinen hoitaa toki matkalaukkuoperoinnin kohtuullisesti, mutta yrityksen jatkuva varoittaminen matkalaukkujen enimmäispainosta on käsittämätöntä. Miksi Ikaalisten Matkatoimisto käyttää autoinaan niin heikkoja busseja, että kahdenkymmenen kilon maksimipainosta per matkustaja pitää jatkuvasti ärhennellä?

 

Matkapoikien matkoilla matkalaukut kuljetetaan erilliskuljetuksina ja sekös tuo monenkirjavia ongelmia matkaan.

 

On toki todettava, että varmaan jatkossakin tulemme käyttämään myös Ikaalisten Matkatoimiston ja Matkapoikien palveluja, mutta kritiikin sana oli nyt paikallaan.

 

Pyytelen anteeksi, että Tilausliikenne V-H Tuovinen Oy:n toimintaa arvostava kirjoitus luiskahti sen kilpailijoiden käsittelyksi.

 

Kiitän Tuula ja Veli-Heikki Tuovista, Indrek Korbaa sekä Eila Laihoa mukavasta toiminnasta matkanjärjestäjänä.

 

Perhekuntamme seuraava matka tulikin taas varattua, kun osallistuin juhlatilaisuuteenne marraskuun 16. päivä!

 

pict1579.jpg

 

Tässä vielä kuva kahdesta ”laivastoonne” kuuluvasta bussista, kun tarjositte asiakkaillenne pullakahvit!

 

-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Nokian Yrittäjät ry, Tilausliikenne V-H Tuovinen Oy, Vihdin Liikenne Oy, VL-Matkat Oy, Ikaalisten Matkatoimisto Oy, Matkapojat Oy,