Vasta maalissa jaetaan palkinnotKeskiviikko 7.9.2016 - -Esko Erkkilä- Tampereen ratikka-aktivistit ovat meuhkanneet ratikan erinomaisuutta jo vuosikausia.
Ratikka-aktivistien naamat alkavat olla vakavia, sillä mm. toissapäivänä julkistetut tiedot eivät lupaa hyvää ratikalle.
Ratikkaintoilijat saivat kylmää vettä niskaansa, kun heidän aiemmin toitottavansa 250 miljoonaa euroa muuttui 283 miljoonaksi euroksi eli ”kantasumma” nousi yhdessä tömäyksessä pitkälti yli 10 %.
Kun uuteen kantasummaan lisätään vaunuhankinnan kustannusarvio ja ratikan vaatimien infra-uudistusten kustannusarviot, ollaankin jo 450 miljoonassa eurossa.
Neljäsataaviisikymmentä miljoonaa euroa on tyystin toista kuin ratikka-aktiivien markkinoima 250 miljoonaa euroa!
Seurasin eilen ns. toisella silmällä facebookissa käytyä ratikkakeskustelua ja siellä oli ratikkauskovaisilla vahva sordiino päällä viesteissään.
Muistutan tässäkin yhteydessä laajaa lukijajoukkoani yhdestä tärkeästä seikasta:
Tampereella kaikkien vähääkään suurempien hankkeiden todellinen toteutunut kustannus on vähintään kaksinkertaistunut budjettiin verrattuna ja kun ratikan ns. virallinen kustannusarvio nyt on 450 miljoonaa euroa, niin puhumme todella miljardiluokan hukkainvestoinnista!
On perin ymmärrettävää, että Tampereen ratikkauskovaiset ovat toissapäiväisen kustannusarviojulkistuksen jälkeen allapäin ja pahoillamielin!
Saavat ollakin!
-Esko Erkkilä- |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Tampereen ratikka, Ratikkarahoilla ilmainen joukkoliikenne koko Tampereelle, |
Ratikkarahoilla ilmainen joukkoliikenne koko Tampereelle!Perjantai 26.8.2016 - -Esko Erkkilä- Toistan tämän juttuni otsikossa tunnuslauseeni Tampereen ratikasta.
Sain eilen olla mukana mielenkiintoisessa tilaisuudessa, jossa kattoteemana oli
”Sähköbussi vai raitiotie Hämeenkadulle?”
Tilaisuudessa oli mukana osanottajia Tampereen kaikista valtuustoryhmistä – vain Vihreät loistivat poissaolollaan.
En ole kateellinen, kun tilaisuuden alustajien kantava teema sivusi omaa tunnuslausettani, sillä heidän tunnuslauseensa oli
”Ilmainen sähköbussiliikenne Hämeenkadulle!”
Vastustan Tampereen ratikkaa ja tiedän, että pelkkä vastustaminen ei riitä, vaan pitää pystyä esittämään vaihtoehtoinen tapa edetä.
Sain eilen vahvat eväät vaihtoehtoiselle suunnitelmalle.
Tarkoitukseni on lähipäivinä selostaa tarkemmin eilen kuulemaani suunnitelmaa, mutta jo nyt voidaan todeta, että läpi Tampereen rytistävälle ratikalle ja ratikan lisäksi jatkavalle massiiviselle bussiliikenteelle Hämeenkadulla on olemassa vaihtoehto.
Vaihtoehto on se, että Hämeenkadulla kulkee vain sähköbussi nonstop-linjana Pyynikintorin ja Sampolan aukion välillä.
Minulta lainattuna ajatuksena on se, että Pyynikintorin ja Sampolan aukion välinen sähköbussilinja on ilmainen!
Vuoroväli vuorokaudenajasta riippuen olisi 30 sekunnista viiteen minuuttiin!
**************
Tykästyin ehdotukseen ja en ole lainkaan pahoillani, jos teemani…
”Ratikkarahoilla ilmainen joukkoliikenne koko Tampereelle”
…jalostuisikin muotoon…
”Ilmainen sähköbussiliikenne Hämeenkadulle”!
Voitte olla varmoja, että tulen tällä saitilla palaamaan eilen kuulemaani ja kokemaani lähipäivinä!
-Esko Erkkilä- |
1 kommentti . Avainsanat: Ratikkarahoilla ilmainen joukkoliikenne koko Tampereelle!, Sähköbussi vai raitiotie Hämeenkadulle?, Ilmainen sähköbussiliikenne Hämeenkadulle!, Pyynikintori, Sampolan aukio, Hameenkatu.fi, |