Yhteystiedot

Esko Erkkilä
Ruokomäenkatu 32
33840 Tampere
050 556 4878

Pikakysely

Mitä pidät uusista kotisivuistamme?

Vasemmistoliiton puheenjohtaja Li Andersson ei tavoittele kuuta taivaalta!

Lauantai 2.5.2020 - Rantaväylän tunneli

Vasemmistoliiton puheenjohtaja Li Andersson tuli eilen julkisuuteen, kun hän vaati jokaiselle suomalaiselle jaettavaa 100 euron ”elvytysseteliä”.

 

Elvytysseteli suunnattaisiin käytettäväksi kulttuuri- ja palvelualoilla, kuten kivijalkakaupoissa, keikkapaikoilla, ravintoloissa ja parturi-kampaamoissa.

 

Li Anderssonin satasen extra-seteli ei olisi kummoinenkaan satsaus, koska se merkitsisi vain 500 miljoonan suuruista satsausta, sillä Tampereen seudulle jo päätetty ja osin jatkosuunniteltu ratikka olisi miljardi-investointi eli tuplaten Li Anderssonin ehdottamasta summasta.

 

Li Anderssonin ehdottamasta summasta saisivat nauttia kaikki suomalaiset, mutta Tampereen ratikasta hyötyisivät vain korkeintaan 100.000 Tampereen seutukunnalla asuvaa eli miljardi-investointi on melkoinen satsaus heille – kymppitonni per sierainpari!

 

En toki ole niin vastuuton, että kannataisin Li Anderssonin ehdotusta, mutta laitan peukaloni totaalisesti alaspäin Tampereen ratikan suhteen!

 

 

*****************

 

 

Varokaa turkulaiset tekemästä samaa virhettä, jonka aikoinaan Tampereen päättäjien enemmistö teki.

 

Toki on muistettava, että Tampereen ratikka on seurausta Rantaväylän tunnelista, sillä Vihreät aikoinaan vaativat tunnelipäätöksen puoltamisesta, että ratikka rakennetaan Tampereelle.

 

Turha on porvarien nyt hillua, kun olivat aikoinaan todellisuudessa sopimassa ratikasta; arvostan myös demareita, jotka muutamaa "tunnelityttöä" lukuunottamatta vastustivat tunnelia!

 

 

-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Li Andersson, Turun ratikkahanke, Rantaväylän tunneli, tunnelitytöt, Tampereen ratikka on miljardi-investointi, miljardi-investointi, Rantaväylän tunnelin kylkiäinen on ratikka, ratikka on Rantaväylän tunnelin kylkiäinen,

Merkitseekö Tampereen ratikkahullutus, että myös Kangasala, Pirkkala sekä Ylöjärvi joutuvat keskinäisen kisailun vuoksi tarttumaan ratikkaan?

Perjantai 28.6.2019 - -Esko Erkkilä-

Tampereen ratikkahullutus, joka aikoinaan syntyi tunnelipäätöksen tiiviinä kylkiäisenä, on miljardi-investointi, jota tulevat sukupolvet maksavat hamaan kauas tulevaisuuteen saakka.

 

 

Tunnelipäätöksellä Kokoomus sai tahtonsa läpi, mutta sen kalliina lunnaana oli Vihreitten tuki ja vaatimus ratikan saamisesta!

 

 

Ratikkahullutus heijastelee nyt myös muutamaan Tampereen ympäryskuntaan ja pahimmassa liemessä ovat Kangasala, Pirkkala sekä Ylöjärvi.

 

 

Kontaktieni avulla olen kuullut ja tiedän, että sijoituspaikkakuntaa etsivät yritykset kiristävät Tampereen ympäryskuntia, että ratikan saaminen on eräs edellytys yrityksen sijoittumiselle kyseisen kunnan/kaupungin alueelle.

 

 

Lyhytnäköistä toimintaa yrityksiltä, sillä olisihan niidenkin kannalta parempi, että tuleva kotipaikkakunta olisi hyvin toimeentuleva eikä ratikan rakentamisen kuihduttama kyläpahanen, jossa ei ole varaa muuhun kuin ratikkakustannusten maksamiseen.

 

 

On Lempäälän ja Nokian onni, että ne eivät ole joutuneet ratikkakiristyksen kohteiksi, sillä ne sijoittuvat jo nyt toimivien kiskoyhteyksien varrella – Lempäälän läpi kulkee maamme päärata ja Nokia on Tampere-Pori –radan varrella, joten kumpaakaan yritysten ratikkakiristys ei koske.

 

 

Toivon Kangasalan, Pirkkalan ja Ylöjärven päättäjiltä järjen käyttämistä ja pidättäytymistä ratikkahullutuksilta!

 

 

 

-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Tampereen ratikkahullutus, Tampereen ratikka, Tampereen ratikka on miljardi-investointi, ratikkakiristys, Yritykset kiristävät kuntia vaatimalla ratikkaa, Ratikka Kangasalle?, Ratikka Pirkkalaan?, Ratikka Ylöjärvelle?, ö