On siinä liikkeenjohdolla naurussaan pitelemistä!Maanantai 6.4.2020 - -Esko Erkkilä- Osuuskauppavaalien äänestysaika päättyy tänään ja on ollut surkuhupaisaa seurata, kun puolueiden asettamat ehdokkaat ovat vaalimainoksissaan luvanneet sellaisia asioita, joihin heillä ei ole pienintäkään mahdollisuutta vaikuttaa, jos tulisivat valituiksi ”oman” osuuskauppansa edustajistoon.Osuuskaupan edustajisto on liiketoiminnassa päätöksenteon kannalta täysin turha elin ja samaa on todettava myös osuuskaupan hallintoneuvostosta.Organisaatiossa osuuskauppojen todellisessa operatiivisessa päätöksenteossa ainoa toimielin on hallitus, mutta siihen ovatkin valikoituneet bisnesmaailman tuntevat henkilöt.Pirkanmaan Osuuskaupan osalta muuten totean, että en tunne "virman" toimitusjohtaja Timo Mäki-Ullakkoa, mutta tunsin aikoinaan hyvinkin hänen isänsä Esko Mäki-Ullakon, joka oli Keski-Pohjanmaan Osuuskaupan Lohtajan myymälän myymälänhoitajana ja teimme paljonkin rehukauppaa yhdessä!Osaan hyvin kuvitella ne naurun pyrskähdykset, joita kuulen osuuskauppojen hallitusten sekä toimivan johdon suunnalta, kun he kuuntelevat ja katselevat osuuskaupan edustajistoon ehdolla olevilta ehdokkailta! Voiko itseään vielä perusteellisemmin munata?Tässä joitain käsittämättömimpiä vaaliteemoja:
Molemmat teemat syövät osuuskaupan kannattavuutta, mutta siitähän nämä nepopatit eivät ymmärrä sen enempää, kuin sika hopealusikasta.Peräänkuulutan puolueilta seuraavien edustajistovaalien ehdokasasettelussa sitä, että ehdokkaiksi etsittäisiin liike-elämän aiantuntijoita!Onneksi osuuskauppojen edustajistojen jäsenet eivät pääse vaikuttamaan omistamamme yrityksen operatiiviseen johtamiseen, mutta se harmittaa, että heille annetut henkilökuntaedut, erilaiset muut korruptiot ja vuosipalkkiot merkitsevät meille asiakkaille entistä korkeampia hintoja!-Esko Erkkilä- |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Osuuskauppavaalit, Osuuskauppavaalit 2020, Osuuskaupan edustajisto, Osuuskaupan hallintoneuvosto, Osuuskaupan hallitus, Osuuskaupan toimitusjohtaja, KPO Lohtaja, |
Osuuskappojen aloittama halpuutuskampanja on vienyt tuottajilta jo yli 300 miljoonaa euroa!Lauantai 16.4.2016 - -Esko Erkkilä- S-ryhmä on voimallisesti rummuttanut halpuutuskampanjaansa ja kansa on siinä uskossa, että osuuskaupat ovat tinkineet omista katteistaan.
Katinkontit - kaiken ovat maksaneet maataloustuottajat ja erityisesti kotieläintuottajat!
Sanoin heti S-ryhmän halpuutuskampanjan alkaessa, että viulut tulevat maksamaan tuottajat ja nyt näemme, että olin oikeassa.
Kauppa ja varsinkin siinä tilanteessa, jossa suomalainen päivittäistavarakauppa on, ei koskaan tule hoitamaan asioitaan siten, että sen katteet alenisivat.
On jokseenkin varmaa, että kauppa ja erityisesti S-ryhmän päivittäistavarakauppa, on parantanut katteitaan halpuutuskampanjan aikana.
S-ryhmä ajaa toimillaan alas suomalaista elintarviketuotantoa. Suomalaisen elintarviketuotannon alasajaminen merkitsee maamme huoltovarmuuden rapauttamista – tähän ovat johtamassa kaupan halpuutuskampanjat.
S-ryhmän halpuuttamiskampanja on suuri tulonsiirto alkutuottajilta kaupalle ja kuluttajille.
Halpuutuskampanjassa on kyse aluepolitiikasta, jossa S-ryhmä on autioittamassa suomalaista maaseutua ja tukemassa kivikylien kuluttajia. Suurin voittaja on kuitenkin päivittäistavarakauppa, joka parantaa halpuuttamisella katteitaan. ****************
Parhaillaan on menossa S-ryhmän edustajistovaalit ja on jokseenkin varmaa, että valtaosalla ehdokkaista ei ole pienintäkään käsitystä siitä, että mihin ne yritykset ovat suomalaista kansantaloutta viemässä, joiden hallintoon he pyrkivät.
On naurettavaa, että osuuskappavaalien ehdokkaat kampanjoivat jopa sillä, että eläkeläisten taitettu indeksi pitäisi muuttaa!
Voi aikoja, voi tapoja!
-Esko Erkkilä- |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: SOK:n halpuutuskampanja, S-ryhmän halpuuttaminen, osuuskauppojen halpuuttamiskampanja, osuuskauppavaalit, osuuskauppojen edustajistovaalit, |