Torstai 24.10.2024 - -Esko Erkkilä-
Rautatieinvestoinneissa pitäisi pystyä laittamaan eri vaakakuppeihin ”orpolaisten” ajama Turun tunnin juna ja koko maata hyödyttävä Tampere – Oulu –välinen kaksoisraide.
Olen viime päivinä seurannut omalta puualttarilta sitä ongelmaa, joka vallitsee pääradallemme, kun maamme talouden selkärankana olevat puutavara- ja teräsrullajunat joutuvat tarpeettomasti pysähtelemään Viljakkalan Majajärven liikennepaikalla.
Otan esimerkin eiliseltä puolenpäivän tietämiltä:
-
etelästä pohjoiseen matkaava tyhjä puutavarajuna odotti Majajärven liikennepaikalla Raahesta lähtenyttä teräsrullajunaa, joka pituutensa vuoksi…
-
…pysähtyi pääraiteelle ja antoi puutavarajunan lähteä kohti pohjoista.
Teräsrullajuna lähti aikoinaan kohti etelää ja…
-
…ei kestänyt kauaakaan, kun sen tilalle saapui täysi puutavarajuna pohjoisesta!
Aikamoista palapeliä puutavara- sekä teräsrullajunien kanssa ja siihen sekaanjoukkoon on sovitettava vielä henkilöpikajunat.
****************
On surkuteltavaa, että päättäjiemme pasmat ovat sekaisin, kun he askaroivat Turun tunnin junan kanssa ja vähät välittävät pääratamme pullonkauloista!
-Esko Erkkilä-
|