Yhteystiedot

Esko Erkkilä
Ruokomäenkatu 32
33840 Tampere
050 556 4878

Pikakysely

Mitä pidät uusista kotisivuistamme?

Häpeän!

Keskiviikko 11.3.2015 - -Esko Erkkilä-

SOK:lla on televisiossa menossa mainoskampanja, jolla se haluaa lytätä maan rakoon suomalaisen maatalouden ja kotieläintalouden.

 

 

SOK:n mainoskampanja on törkeydessään samalla tasolla, jota SAK yritti toteuttaa ennen vuoden 2007 eduskuntavaaleja, kun näyttelijä Oiva Lohtander esitti öykkäröivää yritysjohtajaa lihapatojen äärellä.

 

 

SAK oli silloin kuitenkin viisas, kun se veti aikomansa mainoksen pois, mutta nyt näyttää siltä, että SOK haluaa perusteellisesti nolata suomalaisen alkutuottajan, suomalaisen elintarviketeollisuuden ja suomalaisen ruokaturvallisuuden.

 

 

SOK aliarvioi suomalaisen kuluttajan omien kaupallisten etujensa alttarille. Aliarviointi tulee toivottavasti kuitenkin SOK:lle kalliiksi, sillä ei suomalainen kuluttaja ole vedettävissä SOK:n hävyttömän mankelin läpi.

 

 

Häpeän omaa toimintaani, sillä minulla on lompakossani S-ryhmän vihreä ”etukortti”.

 

 

Eniten häpeän kuitenkin omaa toimintaani sen vuoksi, että olen joskus alentunut toimimaan asiamiehenä, kun Pirkanmaan Osuuskaupalle eli SOK-laiselle osuuskaupalle on valittu hallintoneuvoston jäseniä.

 

 

Emmin jo silloin, mutta suostuin lähipiirini painostuksesta toimimaan vaaliasiamiehenä.

 

 

On ”satavarmaa”, että en enää kusekaan siihen suuntaan, jossa valitaan SOK-laiselle osuuskaupalle hallintohenkilöitä!

 

 

Häpeän toimintaani!

 

 

Päätökseni on ja pysyy!

 

 

 

-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: SOK:n häväistyskampanja, SOK häpäisee maidontuottajan, SOK häpäisee alkutuottajan, SOK-osuuskauppojen hallintohenkilöt, Pirkanmaan Osuuskaupan hallintoneuvosto, Oiva Lohtander,

"Nämä vaalit ovat pääministerivaalit"

Sunnuntai 3.4.2011 - -Esko Erkkilä-

Pääministeri Mari Kiviniemi lausuu otsikossa kerrotut sanat Keskustan vaalimainoksen lopuksi, jota 2.4.2011 alkaen on alettu esittää televisiossa.

Kiviniemen sanoja edeltää kuvakavalkaadi, jossa hänen lisäkseen esiintyvät kysymysmerkkeinä punapukuinen naishahmo, tukeva mieshahmo ja kaitaluinen mieshahmo. Onkohan kysymysmerkkihahmoilla todellisuustaustaa?

Keskustan TV-mainos osuu suoraan asian ytimeen – pääministerivaalit alkavat 6.4.2011, kun ennakkoäänestys alkaa. Varsinainen äänestyspäivä on sunnuntaina 17.4.2011.

Edustava pätkä Keskustan TV-mainoksesta on katsottavissa Ylen Areenasta ja siellä 1.4.2011 iltauutisten eli klo 20.30 lähetettyjen uutisten kohdalta. Kannattaa käydä katsomassa!

Samassa uutislähetyksessä näytetään katkelmia myös Kokoomuksen TV-mainoksesta, jossa sekoileva joukko kokoomuslaisia – jopa ministereitä - harhailee linja-autossa matkalla ties minne.

SDP ei ole nyt langennut samaan kuin edellisissä eduskuntavaaleissa, kun se määräysvallassaan olevan SAK:n nimissä aikoi kampanjoida näyttelijä Oiva Lohtanderin olemukseen perustuvalla mässäilyohjelmalla.

Nyt Jutta Urpilainen tarjoaa SDP:n TV-mainoksessa työsopimusta! Tuskin kovin moni suomalainen allekirjoittaa Urpilaisen tarjoaman työsopimuksen, sillä ainakin minä olen oppinut, että toiseen sopimuspuoleen ja hänen sanaansa pitää pystyä luottamaan. Kuka luottaa SDP:n toimintaa?

On annettava tunnustus Suomen Keskustalle, sillä sen TV-mainoksessa on osattu hyvin tuoda esille ASIA – eduskuntavaaleissa on kyse Suomen suunnasta.

Nyt ei ole varaa harhailla isolla joukolla päämäärättömästi tai solmia työsopimuksia epämääräisten tahojen kanssa!

Olemme päättämässä Suomea seuraavat neljä vuotta johtavasta pääministeristä ja siinä valinnassa meillä ei ole varaa epäonnistua – sen vuoksi valintani on Mari Kiviniemen johtama Keskusta ja sen luotettavat kansanedustajaehdokkaat.

-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pääministerivaalit, pääministerivaalit 2011, Mari Kiviniemi, Jyrki Katainen, Jutta Urpilainen, Oiva Lohtander

SAK:n ennen vuoden 2007 eduskuntavaaleja hyllyttämä TV-mainos on kohonnut YouTuben suursuosikiksi

Sunnuntai 6.2.2011 - -Esko Erkkilä-

Harva mainos saa niin suuren suosion, kuin on saanut SAK:n laatima, mutta ennen julkaisemista hyllyttämä mainospätkä, jota piti rummuttaa ainakin televisiossa ja elokuvateattereissa ennen vuoden 2007 eduskuntavaaleja.

Kyseessä on näyttelijä Oiva Lohtander´n hahmon ympärille luotu kuva rikkaasta porvarista, joka pilkkaa sitä, että eiväthän duunarit edes äänestä. Mainoksen lopussa juontaja sitten patistaa duunareita äänestämään.

Mainospätkä on ainakin kahtena eri taltiointina nähtävissä YouTube´ssa.

Mainokset voi omin silmin katsella www.youtube.com –osoitteesta vaikkapa ”SAK:n mainos” –haulla.

Mainoksia on nyt katsottu 133.000 kertaa, joten SAK voi olla hyvin tyytyväinen saamaansa suosioon! Mainoksen laatijoilla ja maksajilla on kuitenkin surkea olo, sillä mainoksella on ollut täysin vastakkainen vaikutus, kuin sen laatijat aikoinaan kaavailivat.

Ökyporvaria kuvaava SAK:n mainos, vaikka sitä ei kertaakaan missään virallisesti näytetty, oli eräs niitti SDP:n vaalitappiolle vuoden 2007 eduskuntavaaleissa.

SDP:n roolista SAK:n piikkiin menneen TV-mainoksen todellisena tilaajana on saatavissa vähän tietoa. Mahalaskuun päättynyt yritys tukki vuorenvarmasti niiden suut, jotka SDP:n osuudesta jotain tietävät.

Menneistä on hyvä oppia. On hyvä oppia kilpailijoiden mokauksista ja onnistumisista, jos sellaisia löytää.

Suomen Keskustan vaaliteema huhtikuun eduskuntavaaleissa on ASIAA.

Siinä on huikea ero, kun sitä vertaa SDP:n …anteeksi SAK:n viime eduskuntavaalien alla virittelemään Lohtander-kampanjaan.

-Esko Erkkilä-

2 kommenttia . Avainsanat: SAK:n vaalimainos, Oiva Lohtander, SDP:n vaalimainos, SDP:n alamäki, ASIAA, Keskustan vaaliteema ASIAA,