Yhteystiedot

Esko Erkkilä
Ruokomäenkatu 32
33840 Tampere
050 556 4878

Pikakysely

Mitä pidät uusista kotisivuistamme?

Liikenneministeri Merja Kyllönen mokasi taas; nukkui Liikennevirasto Trafin puhelinpalveluyksikön Sodankylästä Espanjaan!

Sunnuntai 24.2.2013 - -Esko Erkkilä-

Kokoomusjohtoisen hallituksen vasemmistoliittolainen liikenneministeri Merja Kyllönen päätti marraskuussa ns. Kyllösen giljotiinilistasta, jolla leikattiin maakuntien tärkeimmät tieliikennehankkeet hamaan tulevaisuuteen.

 

Ministeri Kyllönen on ”kunnostautunut” jälleen, sillä hän totesi nukkuneensa, kun Liikennevirasto Trafin puhelinpalvelutoiminnot lopetettiin Sodankylästä ja siirrettiin Espanjaan! Nukkumisestaan ministeri Kyllönen kertoi Eduskunnan kyselytunnilla torstaina 21.2.2013.

 

Liikenneministeri Kyllönen vastasi sdp:n kansanedustaja Matti Saarisen kysymykseen mm. näin:

 

”Valitettavasti emme me liikenne- ja viestintäministeriössä mutta ei myöskään Trafissa oltu hereillä…”

 

Nukkuva ministeri on vakava uhka Suomen työllisyydelle, sillä meillä ei olisi varaa menettää yhtäkään työpaikkaa pois Suomesta.

 

Liikenneministerin toiminta on anteeksiantamatonta ja toivottavasti hän saa omilta kotokulmiltaan tuoretta ja tervettä kritiikkiä nukkumisestaan. Onko Suomen syrjäkulmilla varaa menettää työpaikkojaan Espanjaan?

 

Liikennevirasto Trafin puhelinpalveluyksikkö työllisti Sodankylässä 23 vakinaista ja 12 määräaikaista työntekijää.

 

Liikennevirasto Trafi kilpailutti palvelun ja valitsi palveluntuottajaksi yrityksen, joka alkaa hoitaa tehtävää Espanjasta!

 

Valtion alueellinen työllistämispolitiikka koki ministeri Merja Kyllösen ”nukkumisen” vuoksi vakavan takaiskun, sillä Kyllösen nukahtamisen vuoksi valtio alueellisti Trafin puhelinpalvelut Espanjaan saakka!

 

Kataisen ja Urpilaisen on tämän jälkeen turha puhua veroparatiisien haitoista, kun valtio on ministeri Kyllösen johdolla ensimmäisenä siirtämässä viranomaistoimintoja veroparatiiseihin!

 

 

-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Liikenneministeri Merja Kyllönen, Merja Kyllönen, Matti Saarinen, Kyllösen giljotiinilista, Kyllönen nukkui, Trafi, Trafin toiminnot Espanjaan, kilpailutus, veroparatiisit, veroparatiisi, Sodankylä, Sodankylästä Espanjaan,

Kataisen hallitus kulkee katastrofista katastrofiin

Keskiviikko 21.11.2012 - -Esko Erkkilä-

Tampereella Keskustan piirikokouksessa esiintynyt puolueen varapuheenjohtaja Juha Rehula totesi, että Kataisen hallitus antaa lähes päivittäin sellaisia vastapalloja, joista Keskustan on helppo tehdä maaleja.

 

Rehulan auton takavalot melkein vielä näkyivät, kun saimme kuulla Kataisen-Urpilaisen hallituksen uusimmasta katastrofista eli siitä, että rahat eivät riitäkään eduskunnan päättämien tiehankkeiden rahoitukseen.

 

Asialla on jälleen kerran vasemmistoliittolainen liikenneministeri Merja Kyllönen!

 

Olisi luullut ja jopa toivonut, että Kyllösen giljotiinilistan löytyminen olisi ollut vihoviimeinen liikenneministeriön rakentelema kupru, mutta näin ei ollut.

 

On varmaa, että Kyllösen töppäilyt ovat mieliksi peruspalveluministeri Maria Guzenina-Richardson´lle sekä SDP:lle, sillä Kyllösen toiminta alkaa viedä pohjaa pois siltä, että MG-R olisi nykyhallituksen heikoin lenkki.

 

Kyllösen väite sysätä tiehankkeiden rahoitusvaje virkamiesten syyksi ei ole hyväksyttävissä, sillä ministeri vastaa virkamiestensä tekemisistä tai tekemättä jättämisistä.

 

Vastuukysymykset ovat Suomessa olleet perinteisesti mitäänsanomattomat ja näin on ollut ja on näköjään edelleen, jos kyse on poliittisten päättäjien vastuusta.


Kyllösen käyttäytyminen on kuin pienen kakaran kiukuttelua. Se kertoo myös vastuunpakoilusta, kun hänen johtamansa organisaatio on johtanut eduskuntaa harhaan.

 

Oleellista Kyllösen keittämässä uudessa sopassa on se, että nyt eduskunnan kertaalleen päättämät tiehankkeet joutuvat ehkä uudelleenarvioitaviksi.

 

Uudelleenarviointi on siis paljon laajempaa, kuin edellisviikolla paljastuneen ”Kyllösen giljotiinilistan” leikkaukset konsanaan.

 

Kysymys kuuluu:

 

Onko Suomella varaa jatkuvasti kompastelevaan liikenneministeriin?

 

 

-Esko Erkkilä-

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Merja Kyllönen, liikenneministeri Merja Kyllönen, Kataisen-Urpilaisen hallitus, Maria Guzenina-Richardson, Kyllösen giljotiini, Kyllösen giljotiinilista, giljotiini,