Tampereen Infran asiakkaat entistä tyytyväisempiä
11.11.2010
Tampereen Infran teettämän kyselyn perusteella sen asiakkaiden tyytyväisyys palveluihin on kasvanut vuoden aikana. Innolink Oy:n syys–lokakuussa tekemän kyselyn mukaan kaikissa Infran asiakastyytyväisyyteen vaikuttavissa tekijöissä on tapahtunut selkeää kehitystä edellisvuoteen verrattuna. Vastaava kysely tehtiin Infran asiakkaille vuosi sitten.
Erityisesti asiantuntemukseen sekä asiakaspalveluun liittyvissä tekijöissä on parannus ollut merkittävää. Eniten parantuneita tekijöitä ovat toiminnan asiakaslähtöisyys, palvelujen toimintavarmuus sekä suhtautuminen palautteeseen ja korjaustarpeeseen.
Myös joustavuus ja toimimisnopeus ennalta arvaamattomissa töissä sekä henkilökunnan ammattitaito ja vastaavien henkilöiden tavoitettavuus ovat kehittyneet hyvin. Erittäin positiivista on lisäksi se, että yhä suurempi osa Infran asiakkaista on jo suositellut tai olisi valmis suosittelemaan Infran palveluja kollegoilleen.
Tampereen Infran toiminnan jatkovaihtoehtoja on pohdittu viime syksystä lähtien. Infran toimintaa ollaan jatkamassa kaupungin liikelaitoksena, jonka tavoitteeksi on asetettu lähes markkinoita vastaava tehokkuus- ja kannattavuustaso.
- Tampereen Infran henkilöstö on luonnollisesti kokenut olonsa epävarmaksi, mutta on hienoa huomata, että tämän asiakaskyselyn tulosten perusteella se ei juurikaan ole näkynyt toiminnassa, toimitusjohtaja Sakari Suominen toteaa.
Tampereen Infratuotanto liikelaitos tuottaa pääasiassa kaupunkiorganisaation tilauksesta muun muassa kunnossapito- ja rakentamispalveluja, suunnittelua ja korjaamopalveluita. Kyselyyn vastasi noin 70 asiakkaan edustajaa pääosin kaupungin organisaatiosta.
- Asiakkaiden arviot Tampereen Infran palvelujen kehittymisestä ovat erittäin kannustavia, mutta toki parannettavaa vielä riittää esim. aikataulujen pitämisessä sekä hinnoittelussa. Kyselyn tulokset huomioidaan Infran toiminnan kehittämisessä, toimitusjohtaja Sakari Suominen sanoo.
Lisätietoja
Toimitusjohtaja
Sakari Suominen
Puhelin 0400 731184
|